Bonaire update nummer 4 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Stevens Kos - WaarBenJij.nu Bonaire update nummer 4 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Stevens Kos - WaarBenJij.nu

Bonaire update nummer 4

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Stevens Kos

08 April 2014 | Bonaire, Bonaire

Ik zou nog even vertellen over de geit….Zitten s ochtend s (lekker vroeg) om 7:15 met de kids aan het ontbijt, horen we een vreemd geluid komende van de garageboxen pal naast ons huis. Toch maar even kijken….ligt daar een geit met de poten bij elkaar gebonden….Foute boel, zeg ik tegen Eric. Dus maar even snel met Nora naar binnen en afleiding zoeken. “Mama is die geit ziek? Uh ja… Oh en gaat dan straks de dokter komen?? Uh ja, ik denk het wel” Gelukkig roept Eric na een kwartiertje dat de kust weer veilig is. Het leed is geschied, de geit is niet meer…Toch jammer dat onze afrikaanse buurman (parkklusjesman) ons niet even gewaarschuwd had, zodat we de Nora op tijd naar binnen hadden kunnen halen. Eric spreekt hem hier op aan, hij kijkt hem een beetje onbetekenend aan, maar vertrekt even later toch, met de ontzielde geit in de achterklep, voor verdere werkzaamheden. "'De geit gaat naar de dokter", aldus Nora. Helaas voor onze Afrikaanse buurman, had onze andere Duitse buurman ook lucht gekregen van het tafereel en die was ‘not amused’. “Ein geiᵦ schlachten auf ein bungalowpark das kann doch nicht!!” Dit had weer als gevolg dat de afrikaanse buurman nu misschien uit zijn huisje moest. Zelfs onze huiseigenaar kwam langs om ons excuus aan te bieden….nou nou, klein cultuur verschilletje, zo erg wat het nou ook weer niet….Gelukkig mocht de Afrikaanse buurman na besproken te zijn op de VVE toch blijven… Tot zover de ongelukkige geit…

Gelukkig hebben we ook gelukkige geiten gezien…. op Sempre Contentu. Ja ja, je raadt het al de geitenboerderij van Arletta , boerin uit Boer zoek vrouw van het afgelopen seizoen (voor de Boer zoekt vrouw ‘haters’ onder ons). We kunnen natuurlijk niet een half jaar op Bonaire wonen zonder een bezoekje aan de Kunuku van Arletta. Stiekem toch wel erg leuk het geheel in het echt te zien en een praatje met Arletta en haar vader te maken.

Eric is inmiddels al helemaal ingeburgerd in het ziekenhuis, heeft ook al 2 vluchten met de air ambulance gemaakt, dus mag nu zelfstandig patiënten overvliegen. Stiekem toch wel een beetje trots op mijn eigen Flying Doctor:)

Op wie ik ook trots ben is Nora, omdat het wegbrengen naar de creche steeds beter gaat. Ze moet zich nog wel even verbijten als ik haar gedag kus, ik zie dat ze moeite moet doen om haar tranen binnen te houden, maar het gaat steeds beter. Verder kan ze al Bonairiaanse liedjes zingen, echt ongelooflijk hoe snel die kleintjes zulke dingen oppikken. Ook Stijn maakt vorderingen en kan en sinds eergisteren tijgeren. Hiep hiep hoera voor Stijn!! Gisteren zaten we op het strand en kroop hij vol overgave naar de waterlijn, het leek ons eigen schildpadje wel!!

Wat je hier ook prachtig kunt is snorkelen, echt niet normaal meer, waar je ook het water inloopt, overal de prachtigste vissen…Dus als er niet gewerkt of gekite wordt, dan wordt er gesnorkeld. Verder BBQen we iedere week met de collega’s en nieuw opgedane vrienden…pffff, wat een zwaar leven…

Over 3 nachtjes slapen en dan komt Anne ons 10 dagen vergezellen, hebben hier heel erg veel zin in!!!

Groeten Eric en Martine

• 08 April 2014 - 20:16

Ananiasjes!:

Heerlijk die foto's! Jullie hebben ook al een aardig kleurtje te pakken!fijn dat Nora jan wennen bij Duckstad. Het is echt ff lastig he?!
    Eric kan z'n air ambu kleding wel aan doen tijdens het kiten... Cool hoor!!!

Geniet!

• 09 April 2014 - 13:32

Bart En Sanne:

Wat leuk die foto's! En dat verhaal over die geit! Wij hebben zo'n zin om alles in het echt te zien!

• 09 April 2014 - 14:44

Sylvia:

Wat een prachtige foto's!!!! Zowel eiland als jullie zelf zeer fotogeniek.....en wat wordt Stijn al groot!! En Nora om op te vreten met die snorkel!, En Martine ook, hoeveel bikini's heb jij??

• 09 April 2014 - 15:30

Nicky:

Wat een prachtige foto's vooral dat kiten.
    En leuk zo'n buurman.....
    Liefs Nicky

• 09 April 2014 - 23:10

Anne-Marie Abrahams:

Bedankt weer voor het leuke verslag van jullie ervaringen en wat een leuke foto's!!! Ik vind het echt heel leuk om jullie op deze manier een beetje te kunnen volgen daar.
    Voor alle vier liefs en groeten, Anne-Marie.