Slot Bonaire update 6 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Stevens Kos - WaarBenJij.nu Slot Bonaire update 6 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Stevens Kos - WaarBenJij.nu

Slot Bonaire update 6

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Stevens Kos

12 Augustus 2014 | Bonaire, Bonaire

En dan is het alweer de laatste dag op dit fantastische eiland. Ongelooflijk hoe snel dit half jaar voorbij is gevlogen en wat hebben we veel gedaan op dit kleine eilandje….Toch stonden er nog een paar dingen op onze bucket list die de laatste week nog even moesten worden uitgevoerd. Wat we nog graag wilden was een van de vele grotten die Bonaire rijk is, bezoeken. Bonaire zelf is grotendeels opgebouwd uit oud rif, waaronder vele prachtige droge en natte grotten zijn ontstaan. Niet erg bekend dus. Om de grotten te bereiken moet je moet je samen met een gids via een touw afdalen in en gat onder de grond. Erg spectaculair dus om in je bikini (of zwembroek) met snorkel en onderwater zaklamp de grot te verkennen! Je kunt zelfs door volledig onder water gelopen gangen zwemmen naar andere ruimtes.

Een ander tripje waar het tot op heden vanwege de goede wind nog steeds niet van was gekomen was duiken. Eigenlijk heb ik altijd gezegd dat dat niks voor mij was, maar ja na een half jaar Bonaire kun je er eigenlijk niet meer onderuit. En ik moet zeggen, toen ik eenmaal bepakt en bezakt in het zwembadje oefeningen onder water zat te doen, wist ik even niet meer waarom ik me ook alweer had laten over halen tot deze actie. Onder water ademen is gewoon raar!!!! Het klopt niet!!! Had veel moeite om de ene na de andere paniekaanval te onderdrukken. Toch had onze kundige instructeur alle vertrouwen in onze skills dus mochten na een uurtje al naar de zee (lees: OCEAAN!) De eerste meters nam onze lieve instructeur me letterlijk aan het handje en door de afleiding van het zwemmen en het werkelijk adembenemende rif kon na een kwartiertje mijn angsten een beetje laten vieren en begon het Grote Genieten. Snorkelen is leuk, maar duiken is toch nog net even wat leuker, het rif is hier zo mooi, het lijkt wel een onderwater dieren/tuincentrum in het kwadraat.

Vanwege het afnemen van de wind door Hurricane season, hebben we elke vrije dag gekite of het onze laatste was

Nora en Stijn hebben afscheid genomen van de crèche Duckstad….Lekker heel veel snoepies getrakteerd! In Nederland is dat tegenwoordig uit den boze, maar hier kijken ze je beteuterd aan als je met een mandarijn en een radijs komt aanzetten. Dus zijn Nora en ik even helemaal losgegaan met de suikers en kleurstoffen.
Verder heeft Stijn op de valreep in de laatste week hier zijn eerste “losse stapjes” gezet. Record is 4 stapjes en hij doet het alleen als hij er heel veel zin in heeft, dus aan de continuïteit en de uitbreiding moet nog een beetje gewerkt worden, maar het begin is er!!!

Wat hebben wij een prachtig half jaar gehad met onze kindjes. Dit pakt niemand ons meer af. Stijn zal het niet meer weten als hij groter wordt, maar het kan niet anders of het wordt ook een echte beachboy. Bij Nora blijft dit avontuur misschien wat beter hangen. Voor nu wil ze vooral heel graag naar huis, naar haar vriendjes en de opa’s en oma’s. Maar ik weet zeker dat als we weer thuis zijn ze naar een paar dagen vraagt wanneer we weer gaan zwemmen en snorkelen. Tja gelukkig hebben we de foto’s nog.

Bye bye beautiful Bonaire!!!








  • 12 Augustus 2014 - 22:47

    Ria Visser:

    Leuk hoor Martine om zo jullie verhalen te lezen en beetje mee te genieten met dat heerlijke half jaar wat jullie nu achter hebben afgesloten. Maar inderdaad mooie herinneringen gemaakt.
    Het verhaal van het duiken herkende ik helemaal, ik had dezelfde ervaringen op Curacao, de eerste duiken moest ik zelfs spugen, maar eenmaal onderwater en dan de prachtige vissen en koraal zien, dan vergeet je alles. Heb dus ook mijn PADI gehaald!
    Wie weet ga jij dat ook nog eens doen, want terugkeren naar Bonaire zullen jullie zeker doen!

    Sterkte weer met wennen met de Nederlandse gewoonten en drukte van alle dag.

    Groeten en tot ziens, wellicht bij je ouders

  • 12 Augustus 2014 - 23:00

    Denise :

    Tja ik dacht je blijft daar, ha ha! Helemaal jouw ding. Super dat jullie het hebben gedaan & hekemaal waar dat pakt niemand jullie meer af. Welkom thuis & hoor graag xtje de verhalen persoonlijk. Lijkt me super leuk jullie gauw te zien... Doen we nooit ha ha. Maar soms denk ik dat we best heel goed kunnen vinden! Liefs je nichtje!

  • 12 Augustus 2014 - 23:00

    Denise :

    Tja ik dacht je blijft daar, ha ha! Helemaal jouw ding. Super dat jullie het hebben gedaan & hekemaal waar dat pakt niemand jullie meer af. Welkom thuis & hoor graag xtje de verhalen persoonlijk. Lijkt me super leuk jullie gauw te zien... Doen we nooit ha ha. Maar soms denk ik dat we best heel goed kunnen vinden! Liefs je nichtje!

  • 13 Augustus 2014 - 09:11

    Wouter:

    Leuk verhaal weer hoor!! Die zal ik zeker gaan missen!! Maar gelukkig hebben we daar wat in het kwadraat voor terug nu!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stevens Kos

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2392
Totaal aantal bezoekers 10487

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 11 Augustus 2014

Bonaire

Landen bezocht: