Update Bonaire nummer 3 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Stevens Kos - WaarBenJij.nu Update Bonaire nummer 3 - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Stevens Kos - WaarBenJij.nu

Update Bonaire nummer 3

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Stevens Kos

10 Maart 2014 | Bonaire, Bonaire

De mw voor het kinderbedje van Stijn kwam inderdaad niet…maar dat had ik al een beetje zo ingeschat. Daarom hadden we het bedje buiten gezet zodat ze het zelf zo kon meenemen….het bedje staat er dus nog steeds en fungeert nu al ‘buitenbox’ dus eigenlijk super handig! Anyway, ben met Nora in Spaanse jurk (met hakken!) naar de kindercarnaval gegaan en dat was voor haar, maar ook voor ons een hele belevenis. Geweldig om al die verklede kindertjes hun dansje te zien doen. De boxen op de gammele muziekwagens waren met sjorbanden aan elkaar geknoopt, zou in Nederland natuurlijk niet kunnen. Nora genoot zichtbaar, na iedere wagen vroeg ze aan mij…”Mama duurt het nog heel lang?”… Stijn hing weer eens de ideale boniariaanse baby uit, viel vlak voor de optocht, die overigens een uur te laat begon, in slaap en werd wakker toen ie afgelopen was. Super knap dat hij met die enorme herrie, in de buggy kon slapen. De meeste boniariaanse kindertjes hadden oordopjes in, Stijn niet…

Inmiddels hebben papa en mama alweer een paar keer gekite en ik kan je zeggen dat viel niet tegen. Lekker in het korte broekje met alleen lycra shirtje aan te bescherming van de zon. Het water is turquoise en super helder. Heb al zelfs een grote schildpad gespot tijdens het varen!!! Is weer eens wat anders dan een dooie vis op de Noordzee….

In Nederland hadden we al de opdracht gekregen van Martijn (vriend van Eric die toevallig enkele weken geleden op het eiland was) om op zoek te gaan naar een schat die hier op het eiland begraven zou liggen…Met behulp van een kaart uit 1437 hebben Nora en Eric de schat gevonden! Ongelooflijk dat de schat zo lang door niemand gevonden is en dat ze in 1437 ook al waterpistolen, belleblaas, Limonchello en biologische fruithapjes hadden….bedankt voor de tip Martijn!

Verder zijn we op zoek gegaan naar een crèche voor Nora en Stijn. De eerste was heel klein met 10 wat grotere kindjes onder een grote boom…meubilair iets anders dan we gewend zijn, maar in ieder geval Nederlands sprekend. Grappig detail, alle kindjes hier worden s middag op de crèche gedouched.… De tweede crèche die we bezochten was mega groot, heeeeel veel kindjes, wel een aparte baby groep, maar Papiaments als voertaal. En dat vonden we net even teveel integratie voor een half jaar, dus is het Duckstad, de eerste crèche geworden. Vorige week zijn Nora en Stijn al wezen wennen, met Nora ging het eigenlijk best wel goed, alleen Stijn moet nog even zijn draai vinden. Hopelijk gaat het deze week beter.
Voor nu weer even genoeg stof, volgende week een verhaal over een geit. Nee niet die van Arletta…

Groeten Martine en Eric

• 10 Maart 2014 - 18:09

Marco:

Klinkt allemaal super! Stijn kijkt bij bier een stuk vrolijker dan bij ijs :)

• 11 Maart 2014 - 19:12

Sylvia:

Het lijkt mij een groot feest op dat eiland en geen woord over arme Eric die aan het ploeteren is, alleen over crèche en kiten...... Goed zo Stijn, bier en ijs go for it!!!

• 11 Maart 2014 - 21:12

Anne-Marie Abrahams:

Het lijkt mij inderdaad ook super daar!het klinkt allemaal als een compleet andere wereld en een ander leven. Dat laatste dan vooral voor moeder en kids. Wel te gek hoor, dat je je kinderen zo'n ervaring kunt meegeven.
    Mooi dat de kinderen daar ook naar de crèche kunnen. Hoeveel dagen per week gaan ze daar naartoe? En gaat mams dan lekker kiten?
    Leuk dat jullie het carnaval ook hebben meegemaakt. Lijkt me heel bijzonder én heel leuk. Heeft Eric al veel bijzondere dingen meegemaakt in het werk? En is hij al helemaal gewend aan de manier van werken en met elkaar omgaan daar?
    Wij zijn hier met heel andere zaken bezig zoals het uitzoeken (inmiddels gebeurd) en plannen van een nieuwe keuken,de woonkamer en keuken schilderen, vloer (laten) schuren en oliën etc. En vanaf april mag ik weer invallen! Heb vandaag een mailtje van Edith ontvangen met de vraag of ik de maandagen zou willen komen werken. Nou graag,fijn om nog een beetje mee te kunnen doen hoewel ik me geen moment verveel en nog steeds tijd tekort kom. Leuk om weer onder collega's te kunnen zijn.
    Geniet van het Caribische leven daar. Hartstikke leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen!
    Groetjes, Anne-Marie.

• 17 Maart 2014 - 20:28

Véronique:

Leuk om te lezen allemaal! Was er nog niet eerder van gekomen om te reageren.
    Met zo'n Nokia mis je toch wel veel maar gelukkig is daar nog waar ben jij.

Heerlijk geen Dassen, geen reistijd en niks met protocollen. Gewoon genieten van zon en zee en wind. Fijn dat de kids ook hun draai hebben gevonden en Eric hopelijk ook.
    Wens jullie nog een mooie tijd daar! Groetjes, Véronique.

• 27 Maart 2014 - 12:10

Odette:

Martine en eric, wij verlaten het eiland morgen :-( !
    Jullie nog een hele mooie tijd vol ervaringen, indrukken en genietmomenten met elkaar en de kids.
    Liefs gertjan, odette, thijn en de vriendinnen van nora!